loading...

مرجع مقالات تخصصی پزشکی

بازدید : 10
دوشنبه 27 فروردين 1403 زمان : 14:52

پژوهش ها علامت داده میباشد که واحد سنجش بقای کسانی که به جهت تهاجم ها قلبی در درمان گاه بستری گردیده اند متخصص قلب مجموعاَ بالا میباشد و از ۹۰٪ تا ۹۷٪ متغیر میباشد. با این حالا، این معیار ممکن میباشد بسته به عامل ها مختلفی مانند نوع حمله قلبی، عروق سرگرم و سن و جنسیت بیماران مختلف باشد.

حمله قلبی، که تحت عنوان انفارکتوس میوکارد نیز شناخته می گردد، وقتی چهره میدهد که انسداد یا این که کاهش قابل توجهی در جریان خون به قلب وجود داشته باشد. این یک اورژانس پزشکی ترساندن کننده معاش میباشد و خطر جراحت بیشتر به قلب هر چه زمان وقت گیر تری معالجه نشده باقی بماند، ارتقا می‌یابد.

در‌این نوشته‌علمی، درباره کارداران مختلفی که می توانند بر معیار بقای حمله قلبی تأثیر بگذارند، مانند سن، متاع، محل حمله قلبی و اینکه آیا برای نخسین بار حمله قلبی میباشد، گفت و گو خوا‌هیم کرد. خلال این، ما اطلاعاتی راجع به اقدامات پیشگیرانه برای یاری به کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی ارائه خوا هیم کرد.

درباره تهاجم ها قلبی
حمله قلبی شدیدترین نوع سندرم خراب کرونری (ACS) میباشد، یک اورژانس پزشکی که شریان‌های قلب را مشغول می‌نماید. مانند بقیه انواع ACS، معمولاً در تاثیر پاره‌گی پلاک آترواسکلروتیک در شریان کرونری ساخت و ساز می شود که سبب به لخته شدن خون می گردد که شریان را مسدود می‌نماید. انسداد منجر می‌شود عضله قلب که به رگ خونی مصدوم متکی میباشد بمیرد.

حمله قلبی وقتی تشخیص داده میشود که بخشی از عضله قلب زخم ببیند و از دربین برود. تشخیص زودهنگام و مداخله در مدیر اثر حمله قلبی و بهبود شانس بقا و بهبودی بسیار اصلی میباشد (منبع مقاله).

نرخ بقای حمله قلبی
کارداران زیادی وجود داراست که بر زنده ماندن شخصی از حمله قلبی تأثیر میگذارد.

۱. نوع حمله قلبی
بیشتر حمله ها قلبی به جهت انسداد شریان کرونری تولید می گردد، ولی در موردها کم، میتواند ناشی از اسپاسم ناگهانی یا این که پاره‌گی سرخرگ باشد.

دو نوع مهم حمله ها قلبی عبارتند از (منبع مقاله) :

انفارکتوس میوکارد با طول ST (STEMI) هنگامی میباشد که یک انسداد بدون نقص در شریان کرونر وجود دارااست. این شدیدترین نوع حمله قلبی میباشد.
انفارکتوس میوکارد با طول ST (NSTEMI) وقتی میباشد که یک شریان تا حدی مسدود گردیده و جریان خون به قلب را به شدت کاهش میدهد. NSTEMI مقداری شایع خیس از STEMI میباشد.
اشکال دیگر هجوم ها قلبی که کمتر از STEMI یا این که NSTEMI شایع می‌باشند عبارتند از:

اسپاسم عروق کرونر هنگامی میباشد که شریان به شدت منقبض یا این که اسپاسم می‌گردد. این منجر باریک شدن شریان و کاهش جریان خون به بخشی از عضله قلب میگردد.
تشریح عروق کرونر یک نوع کم از حمله قلبی میباشد که در آن پاره گی خویش به خویش دیواره عروق کرونر وجود داراست.
معیار بقای حمله قلبی به شریان های مجروح بستگی دارااست، شریان روبه پایین قدامی چپ (LAD) که شاخه ای از شریان کرونر چپ میباشد، خطرناک ترین میباشد. انسداد در‌این شریان با احتمال فراتر مرگ یاور میباشد و اکثر وقت ها از آن تحت عنوان “بیوه ساز” حافظه می‌شود. در مقابل، انسداد در شریان کرونر راست (RCA) خطر مرگ کمتری را نماد میدهد.

طبق یک رسیدگی، ترازو مرگ و میر تعدیل‌نشده برای حمله قلبی مشمول LAD 7.1 درصد بود، در مقایسه با ۵.۴ درصد برای شریان سیرکومفلکس چپ (LCx) و ۴.۸ درصد برای RCA. این نشانه میدهد که LAD با خطر فراتر مرگ در طی حمله قلبی مرتبط میباشد. با این اکنون، بیان این نکته ضروری میباشد که‌این داده های عددی ممکن میباشد مبتنی بر موقعیت شخصی و بقیه عامل ها متعدد باشد (منبع مقاله).

۲. جنسیت
تفاوت قابل توجهی در پیامدهای حمله قلبی فی مابین مردان (مذکر در بدو میلاد) و زنان (منصوب زن در بدو به دنیاآمدن) وجود دارااست.

زنان معمولاً در سنین فراتر در گیر حمله قلبی میگردند و احتمال مرگ آن ها در تعدادی هفته اولیه بعداز حمله قلبی بیشتر از مردان میباشد. در مقایسه با مردان، زنان شریان‌های خرد‌تری دارا‌هستند و ممکن میباشد علائم متفاوتی از بیماری قلبی را در مقایسه با مردان تجارب نمایند که بعضی وقت ها تشخیص را به تأخیر می‌اندازد (منبع مقاله).

بر پایه ی یک تحقیق، از هر چهار زن یک نفر (۲۳ درصد) در پهنا یکسال بعداز حمله قلبی و ۴۷ درصد از زنان در پهنا پنج سال بعد از حمله قلبی خواهند مرد. این داده های عددی عنایت رویکردهای جنسیتی را برای پیشگیری و معالجه بیماری قلبی نماد میدهد (منبع مقاله).

در زمینه ی حمله ها قلبی برای نخستین دفعه، ترازو مرگ و میر زنان برای هر دو بستری STEMI (9.4% در مقابل ۴.۵%) و NSTEMI (4.7% در مقابل ۲.۹%) بیشتر از مردان بود. با این حالا، وقتی که دست اندرکاران مازاد در حیث دریافت شد، سوراخ در میان مردان و زنان برای NSTEMI شایان توجه خلا.

ضمن این، این تفحص نشانه اعطا کرد که زنانی که یک حمله قلبی شدید (STEMI) را تجربیات کردند، در مقایسه با مردان ۲۰ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ یا این که ابتلا به نارسایی قلبی در زمان پنج سال قرار داشتند (منبع مقاله).

۳. محل انسداد
تا حد متعددی، فیض حمله قلبی به معیار مرگ عضله قلب بستگی دارااست. این تا حد متعددی با این که کدام شریان کرونری مسدود شد‌ه‌است، محل انسداد شریان، و اینکه چقدر فرصت می گذرد تا شریان بتواند مجدد گشوده گردد، گزینش می‌شود.

انسداد در حدود مبدأ یک شریان، بیشتر از انسداد در ذیل‌خیس از شریان، عضله قلب را ذیل تأثیر قرار می دهد.

۴. مسافت هنگامی حمله قلبی و استارت اخذ معالجه
حمله قلبی نیاز به محافظت فوری پزشکی دارااست، چون به موقع بودن معالجه به صورت قابل توجهی بر فیض تأثیر می‌گذارد. نگهداری سریع و تهاجمی برای مفتوح کردن شریان مسدود گردیده و محافظت عضله قلب ضروری میباشد که در انتخاب زخم کوتاه بازه زمانی و بلند مقطع بسیار اصلی میباشد.
چنانچه معالجه در پهنا سه عدد چهار ساعت صورت بپذیرد، خطر جراحت مستمر عضلانی به معیار قابل توجهی کاهش مییابد. با این درحال حاضر، در شرایطی که معالجه بیشتراز پنج عدد شش ساعت به تعویق بیفتد، ماهیچه قلب قابل نجات به صورت قابل توجهی کاهش می‌یابد. بعداز ۱۲ ساعت، جراحت عمدتا غیر قابل رجوع و برگشت می‌شود. (منبع مقاله).
زخم شدید قلبی میتواند سبب به نارسایی خراب قلبی هم زمان با حمله قلبی گردد، در حالی که حتی جراحت های نادر تا میانگین ممکن میباشد بعداً سبب ساز به نارسایی قلبی خواهد شد. حمله قلبی همینطور میتواند منجر آریتمی های خطرناک مانند تاکی کاردی (ضربان قلب سریع) و فیبریلاسیون (ضربان سریع نامنظم قلب) گردد که می‌تواند سبب ساز به آسیب شدن بافت قلب و آریتمی های مکرر بعد از بهبودی خواهد شد.
ایست قلبی و مرگ ناگهانی خطراتی می باشند که هم در زمان حمله قلبی خراب و هم به واحد سنجش کمتری بعداز بهبودی وجود دارا‌هستند.
ایست قلبی قادر است در چندین ساعت نخستین حمله قلبی یا این که در طول بهبودی فیس دهد. در صورتیکه ایست قلبی در درمان گاه فیس دهد، شانس بسیار خیر برای معالجه آن وجود داراست. متأسفانه، خطر ایست قلبی ناگهانی بعد از حمله قلبی، به ویژه در سال نخستین، ارتقا مییابد (منبع مقاله).
۵. سن
معدل سنی برای اولی حمله قلبی در آمریکا ۶۵.۶ سال برای مردان و ۷۲.۰ سال برای زنان میباشد (منبع مقاله).با این هم اکنون، هجوم ها قلبی ممکن میباشد برای هر کسی رخداد بیفتد. یک بازرسی در سال ۲۰۱۹ علامت اعطا کرد که حمله ها قلبی در جوان ها در هم اکنون ارتقا میباشد. این تحقیق سود گرفت که نسبت هجوم ها قلبی دربین بزرگسالان جوان از ۲۷ درصد به ۳۲ درصد از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۴ ارتقا یافته میباشد (منبع مقاله).

از حیث زنده ماندن از حمله قلبی، یک بازرسی در سال ۲۰۱۷ علامت اعطا کرد که احتمال مرگ در تاثیر حمله قلبی در اشخاص ۶۵ سال و فراتر در مقایسه با بیماران جوان (۱۸ تا ۶۴ سال) سه موازی بیشتر میباشد. ترازو مرگ در ۳۰ روز بعد از حمله قلبی برای بیماران مسن ۹.۴ درصد و برای بیماران جوان ۳.۰ درصد بود (منبع مقاله).

۶. تعداد حمله ها قلبی
بعد از اولی حمله قلبی، حدود ۲۰ درصد از اشخاص ۴۵ ساله و فراتر، در پهنا پنج سال بعداز اولی حمله قلبی، مجدد در گیر حمله قلبی خواهند شد (منبع مقاله).
پیشگیری از حمله قلبی دوم حق تقدم میباشد و مطالعات آرم داده اند که توانبخشی قلبی می‌تواند احتمال حمله قلبی دوم را در پهنا هشت سال ۴۲ تا ۴۷ درصد کم کند (منبع مقاله).
توانبخشی قلبی یک اپ پایین تحقیق پزشکی میباشد که تغییرات مدل معاش را برای کاهش خطر بیماری قلبی شما تشویق می نماید، مانند تمرین ورزشی، تغذیه تندرست برای قلب، محافظت وزن تندرست و سوراخ سیگار.
مطابق گزارش راءس در دست گرفتن و پیشگیری از بیماری ها، هر ساله حدود ۸۰۵،۰۰۰ آمریکایی در گیر حمله قلبی میشوند. از این تعداد ۶۰۵،۰۰۰ نفر اولی حمله قلبی می باشند (منبع مقاله).
علائم حمله قلبی
اخذ نگهداری های پزشکی سریع و مطلوب نیازمند آن میباشد که علائم حمله قلبی را بشناسید و در لحظه ای که فکر می‌کنید ممکن میباشد مبتلا آن گردیده اید، پیرو یاری پزشکی باشید.

در حالی که درد قفسه سینه، به ویژه در راءس یا این که سمت چپ قفسه سینه، نشانه کلاسیک حمله قلبی میباشد، اشکال دیگری از علائم قادر است ضمن (یا این که به مکان) اندوه قفسه سینه چهره دهد.

علائم حمله قلبی عبارتند از (منبع مقاله):

درد یا این که غم قفسه سینه
درد یا این که حزن در بازوها (یک یا این که هر دو)، کتف، کمر، گردن، فک یا این که معده
حس ضعف، سبکی راز یا این که ضعف
عرق سرد ریختن
تنگی نفس
وضعیت تهوع یا این که استفراغ
خستگی غیرمعمول یا این که توضیح داده گردیده
درد یا این که غم قفسه سینه رایج ترین نشانه در مردان و زنان میباشد. ممکن میباشد مانند فشار ناگوار، فشار دادن، پُری یا این که درد باشد که بیش تر از یک‌سری دقیقه ارتفاع بکشد یا این که از میان برود و برگردد.

با این حالا، زنان بیشتر از مردان بعضی از علائم دیگر را تجربیات می نمایند. اولی علائم در زنان ممکن میباشد تنگی نفس، تهوع یا این که استفراغ و درد پشت یا این که فک باشد.

هر هر کس دارنده کارداران خطر برای بیماری عروق کرونر میباشد می بایست نسبت بدین علائم هوشیار باشد. با این درحال حاضر، مواردی وجود دارااست که علائم ممکن میباشد نامشخص یا این که کمتر آشکار باشند، و اشخاص بلافاصلهً مبادرت نمیکنند چون علائم آن‌قدر که تصور می‌نمایند «شدید» نیستند.

تهاجم ها قلبی بدون صدا
طبق گفته‌های راءس در دست گرفتن و پیشگیری از بیماری‌ها، از هر پنج حمله قلبی، یک گزینه «بی‌صدا» میباشد و علائم مقداری خواهد داشت.حتی در حالتی که انسداد مورد ای کمتر عمیق باشد، خطر مرگ ممکن میباشد صرفا به جهت تانی در معالجه بیشتر باشد.

حمله ها قلبی سکوت ممکن میباشد علائم ظریفی مانند (منبع مقاله):

خستگی غیر قابل توضیح
تنگی نفس
حزن در گلو، گردن، فک یا این که بازو
درد قفسه سینه که ممکن میباشد تحت عنوان سوزش راز دل غلط گرفته خواهد شد
معالجه سکته قلبی
در صورتی فکر‌می‌کنید‌ احتمال دارااست که شما یا این که فرد دیگری مبتلا حمله قلبی گردیده باشید، می بایست در اسرع وقت از یاری پزشکی به کارگیری فرمائید. حتی در‌صورتی‌که مشخص و معلوم شد که چیز دیگری میباشد، عالی میباشد سریع کار فرمایید تا اینکه معاش خویش را به خطر بیندازید.

در‌حالتی که علائم حمله قلبی را تشخیص دادید، بلافاصلهً با اورژانس تماس حاصل نمایید. هر چه زودتر معالجه آغاز گردد، احتمال اینکه بتوانید زخم به قلب را به دستکم برسانید، بیشتر می گردد (منبع مقاله).وقتی که یک گروه پزشکی سرگرم می‌شود، داروها و طریق های جراحی به بازگرداندن جریان خون به قلب یاری می نمایند (منبع مقاله).

شخصی که علائم را داراست نباید رانندگی نماید. در‌صورتی‌که نمی توانید با آمبولانس منتقل گردید، مدام از فرد دیگری بخواهید که شمارا به مریضخانه برساند.

در صورتیکه شخص بیهوش خواهد شد، میتوانید در حالی که چشم به راه سرویس ها فوریت های پزشکی (EMS) می‌باشید، احیای قلبی ریوی (CPR) را استارت نمایید. در شرایطی‌که در یک جای همگانی می باشید، بپرسید که آیا AED (دفیبریلاتور فرنگی اتوماتیک) در محل وجود داراست یا این که نه. AED دستگاه قابل حملی میباشد که می‌تواند ریتم قلب شخص را تحقیق کند و در شکل ضرورت برای یاری به شخصی که در ایست قلبی میباشد شوک الکتریکی وارد نماید.

پیشگیری از حمله قلبی
تغییراتی در مدل معاش وجود داراست که میتوانید برای کاهش خطر حمله قلبی و ارتقاء شانس زنده ماندن تولید نمایید.
مطابق آماها، 47 درصد از آمریکایی ها دست‌کم یکی سه برهان خطر مهم بیماری قلبی را دارا هستند: فشار خون بالا، کلسترول بالا و سیگار کشیدن (منبع مقاله).
فشار خون و کلسترول خویش را به صورت منظم ارزیابی فرمایید. در‌حالتی که معیار تلاوت بالا باشد، ممکن میباشد بتوانید با رژیم غذایی و عمل بدنی آنها‌را کاهش دهید، یا این که دکتر شما ممکن میباشد داروهایی را برای یاری به کاهش خطر حمله قلبی و سکته سفارش نماید.
ضمن این، این تغییرات مدل معاش می‌تواند یاری دهد (منبع مقاله):

شکاف سیگار
رژیم غذایی آکنده از صیفی جات، میوه ها و غلات بی نقص داشته باشید
مصرف شیرینی ها، آب میوه های شیرین گردیده با شکر و گوشت قرمز رنگ را محصور نمایید
هر روز عمل بدنی داشته باشید
الکل را جدا و یا این که محصور نمائید

پژوهش ها علامت داده میباشد که واحد سنجش بقای کسانی که به جهت تهاجم ها قلبی در درمان گاه بستری گردیده اند متخصص قلب مجموعاَ بالا میباشد و از ۹۰٪ تا ۹۷٪ متغیر میباشد. با این حالا، این معیار ممکن میباشد بسته به عامل ها مختلفی مانند نوع حمله قلبی، عروق سرگرم و سن و جنسیت بیماران مختلف باشد.

حمله قلبی، که تحت عنوان انفارکتوس میوکارد نیز شناخته می گردد، وقتی چهره میدهد که انسداد یا این که کاهش قابل توجهی در جریان خون به قلب وجود داشته باشد. این یک اورژانس پزشکی ترساندن کننده معاش میباشد و خطر جراحت بیشتر به قلب هر چه زمان وقت گیر تری معالجه نشده باقی بماند، ارتقا می‌یابد.

در‌این نوشته‌علمی، درباره کارداران مختلفی که می توانند بر معیار بقای حمله قلبی تأثیر بگذارند، مانند سن، متاع، محل حمله قلبی و اینکه آیا برای نخسین بار حمله قلبی میباشد، گفت و گو خوا‌هیم کرد. خلال این، ما اطلاعاتی راجع به اقدامات پیشگیرانه برای یاری به کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی ارائه خوا هیم کرد.

درباره تهاجم ها قلبی
حمله قلبی شدیدترین نوع سندرم خراب کرونری (ACS) میباشد، یک اورژانس پزشکی که شریان‌های قلب را مشغول می‌نماید. مانند بقیه انواع ACS، معمولاً در تاثیر پاره‌گی پلاک آترواسکلروتیک در شریان کرونری ساخت و ساز می شود که سبب به لخته شدن خون می گردد که شریان را مسدود می‌نماید. انسداد منجر می‌شود عضله قلب که به رگ خونی مصدوم متکی میباشد بمیرد.

حمله قلبی وقتی تشخیص داده میشود که بخشی از عضله قلب زخم ببیند و از دربین برود. تشخیص زودهنگام و مداخله در مدیر اثر حمله قلبی و بهبود شانس بقا و بهبودی بسیار اصلی میباشد (منبع مقاله).

نرخ بقای حمله قلبی
کارداران زیادی وجود داراست که بر زنده ماندن شخصی از حمله قلبی تأثیر میگذارد.

۱. نوع حمله قلبی
بیشتر حمله ها قلبی به جهت انسداد شریان کرونری تولید می گردد، ولی در موردها کم، میتواند ناشی از اسپاسم ناگهانی یا این که پاره‌گی سرخرگ باشد.

دو نوع مهم حمله ها قلبی عبارتند از (منبع مقاله) :

انفارکتوس میوکارد با طول ST (STEMI) هنگامی میباشد که یک انسداد بدون نقص در شریان کرونر وجود دارااست. این شدیدترین نوع حمله قلبی میباشد.
انفارکتوس میوکارد با طول ST (NSTEMI) وقتی میباشد که یک شریان تا حدی مسدود گردیده و جریان خون به قلب را به شدت کاهش میدهد. NSTEMI مقداری شایع خیس از STEMI میباشد.
اشکال دیگر هجوم ها قلبی که کمتر از STEMI یا این که NSTEMI شایع می‌باشند عبارتند از:

اسپاسم عروق کرونر هنگامی میباشد که شریان به شدت منقبض یا این که اسپاسم می‌گردد. این منجر باریک شدن شریان و کاهش جریان خون به بخشی از عضله قلب میگردد.
تشریح عروق کرونر یک نوع کم از حمله قلبی میباشد که در آن پاره گی خویش به خویش دیواره عروق کرونر وجود داراست.
معیار بقای حمله قلبی به شریان های مجروح بستگی دارااست، شریان روبه پایین قدامی چپ (LAD) که شاخه ای از شریان کرونر چپ میباشد، خطرناک ترین میباشد. انسداد در‌این شریان با احتمال فراتر مرگ یاور میباشد و اکثر وقت ها از آن تحت عنوان “بیوه ساز” حافظه می‌شود. در مقابل، انسداد در شریان کرونر راست (RCA) خطر مرگ کمتری را نماد میدهد.

طبق یک رسیدگی، ترازو مرگ و میر تعدیل‌نشده برای حمله قلبی مشمول LAD 7.1 درصد بود، در مقایسه با ۵.۴ درصد برای شریان سیرکومفلکس چپ (LCx) و ۴.۸ درصد برای RCA. این نشانه میدهد که LAD با خطر فراتر مرگ در طی حمله قلبی مرتبط میباشد. با این اکنون، بیان این نکته ضروری میباشد که‌این داده های عددی ممکن میباشد مبتنی بر موقعیت شخصی و بقیه عامل ها متعدد باشد (منبع مقاله).

۲. جنسیت
تفاوت قابل توجهی در پیامدهای حمله قلبی فی مابین مردان (مذکر در بدو میلاد) و زنان (منصوب زن در بدو به دنیاآمدن) وجود دارااست.

زنان معمولاً در سنین فراتر در گیر حمله قلبی میگردند و احتمال مرگ آن ها در تعدادی هفته اولیه بعداز حمله قلبی بیشتر از مردان میباشد. در مقایسه با مردان، زنان شریان‌های خرد‌تری دارا‌هستند و ممکن میباشد علائم متفاوتی از بیماری قلبی را در مقایسه با مردان تجارب نمایند که بعضی وقت ها تشخیص را به تأخیر می‌اندازد (منبع مقاله).

بر پایه ی یک تحقیق، از هر چهار زن یک نفر (۲۳ درصد) در پهنا یکسال بعداز حمله قلبی و ۴۷ درصد از زنان در پهنا پنج سال بعد از حمله قلبی خواهند مرد. این داده های عددی عنایت رویکردهای جنسیتی را برای پیشگیری و معالجه بیماری قلبی نماد میدهد (منبع مقاله).

در زمینه ی حمله ها قلبی برای نخستین دفعه، ترازو مرگ و میر زنان برای هر دو بستری STEMI (9.4% در مقابل ۴.۵%) و NSTEMI (4.7% در مقابل ۲.۹%) بیشتر از مردان بود. با این حالا، وقتی که دست اندرکاران مازاد در حیث دریافت شد، سوراخ در میان مردان و زنان برای NSTEMI شایان توجه خلا.

ضمن این، این تفحص نشانه اعطا کرد که زنانی که یک حمله قلبی شدید (STEMI) را تجربیات کردند، در مقایسه با مردان ۲۰ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ یا این که ابتلا به نارسایی قلبی در زمان پنج سال قرار داشتند (منبع مقاله).

۳. محل انسداد
تا حد متعددی، فیض حمله قلبی به معیار مرگ عضله قلب بستگی دارااست. این تا حد متعددی با این که کدام شریان کرونری مسدود شد‌ه‌است، محل انسداد شریان، و اینکه چقدر فرصت می گذرد تا شریان بتواند مجدد گشوده گردد، گزینش می‌شود.

انسداد در حدود مبدأ یک شریان، بیشتر از انسداد در ذیل‌خیس از شریان، عضله قلب را ذیل تأثیر قرار می دهد.

۴. مسافت هنگامی حمله قلبی و استارت اخذ معالجه
حمله قلبی نیاز به محافظت فوری پزشکی دارااست، چون به موقع بودن معالجه به صورت قابل توجهی بر فیض تأثیر می‌گذارد. نگهداری سریع و تهاجمی برای مفتوح کردن شریان مسدود گردیده و محافظت عضله قلب ضروری میباشد که در انتخاب زخم کوتاه بازه زمانی و بلند مقطع بسیار اصلی میباشد.
چنانچه معالجه در پهنا سه عدد چهار ساعت صورت بپذیرد، خطر جراحت مستمر عضلانی به معیار قابل توجهی کاهش مییابد. با این درحال حاضر، در شرایطی که معالجه بیشتراز پنج عدد شش ساعت به تعویق بیفتد، ماهیچه قلب قابل نجات به صورت قابل توجهی کاهش می‌یابد. بعداز ۱۲ ساعت، جراحت عمدتا غیر قابل رجوع و برگشت می‌شود. (منبع مقاله).
زخم شدید قلبی میتواند سبب به نارسایی خراب قلبی هم زمان با حمله قلبی گردد، در حالی که حتی جراحت های نادر تا میانگین ممکن میباشد بعداً سبب ساز به نارسایی قلبی خواهد شد. حمله قلبی همینطور میتواند منجر آریتمی های خطرناک مانند تاکی کاردی (ضربان قلب سریع) و فیبریلاسیون (ضربان سریع نامنظم قلب) گردد که می‌تواند سبب ساز به آسیب شدن بافت قلب و آریتمی های مکرر بعد از بهبودی خواهد شد.
ایست قلبی و مرگ ناگهانی خطراتی می باشند که هم در زمان حمله قلبی خراب و هم به واحد سنجش کمتری بعداز بهبودی وجود دارا‌هستند.
ایست قلبی قادر است در چندین ساعت نخستین حمله قلبی یا این که در طول بهبودی فیس دهد. در صورتیکه ایست قلبی در درمان گاه فیس دهد، شانس بسیار خیر برای معالجه آن وجود داراست. متأسفانه، خطر ایست قلبی ناگهانی بعد از حمله قلبی، به ویژه در سال نخستین، ارتقا مییابد (منبع مقاله).
۵. سن
معدل سنی برای اولی حمله قلبی در آمریکا ۶۵.۶ سال برای مردان و ۷۲.۰ سال برای زنان میباشد (منبع مقاله).با این هم اکنون، هجوم ها قلبی ممکن میباشد برای هر کسی رخداد بیفتد. یک بازرسی در سال ۲۰۱۹ علامت اعطا کرد که حمله ها قلبی در جوان ها در هم اکنون ارتقا میباشد. این تحقیق سود گرفت که نسبت هجوم ها قلبی دربین بزرگسالان جوان از ۲۷ درصد به ۳۲ درصد از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۴ ارتقا یافته میباشد (منبع مقاله).

از حیث زنده ماندن از حمله قلبی، یک بازرسی در سال ۲۰۱۷ علامت اعطا کرد که احتمال مرگ در تاثیر حمله قلبی در اشخاص ۶۵ سال و فراتر در مقایسه با بیماران جوان (۱۸ تا ۶۴ سال) سه موازی بیشتر میباشد. ترازو مرگ در ۳۰ روز بعد از حمله قلبی برای بیماران مسن ۹.۴ درصد و برای بیماران جوان ۳.۰ درصد بود (منبع مقاله).

۶. تعداد حمله ها قلبی
بعد از اولی حمله قلبی، حدود ۲۰ درصد از اشخاص ۴۵ ساله و فراتر، در پهنا پنج سال بعداز اولی حمله قلبی، مجدد در گیر حمله قلبی خواهند شد (منبع مقاله).
پیشگیری از حمله قلبی دوم حق تقدم میباشد و مطالعات آرم داده اند که توانبخشی قلبی می‌تواند احتمال حمله قلبی دوم را در پهنا هشت سال ۴۲ تا ۴۷ درصد کم کند (منبع مقاله).
توانبخشی قلبی یک اپ پایین تحقیق پزشکی میباشد که تغییرات مدل معاش را برای کاهش خطر بیماری قلبی شما تشویق می نماید، مانند تمرین ورزشی، تغذیه تندرست برای قلب، محافظت وزن تندرست و سوراخ سیگار.
مطابق گزارش راءس در دست گرفتن و پیشگیری از بیماری ها، هر ساله حدود ۸۰۵،۰۰۰ آمریکایی در گیر حمله قلبی میشوند. از این تعداد ۶۰۵،۰۰۰ نفر اولی حمله قلبی می باشند (منبع مقاله).
علائم حمله قلبی
اخذ نگهداری های پزشکی سریع و مطلوب نیازمند آن میباشد که علائم حمله قلبی را بشناسید و در لحظه ای که فکر می‌کنید ممکن میباشد مبتلا آن گردیده اید، پیرو یاری پزشکی باشید.

در حالی که درد قفسه سینه، به ویژه در راءس یا این که سمت چپ قفسه سینه، نشانه کلاسیک حمله قلبی میباشد، اشکال دیگری از علائم قادر است ضمن (یا این که به مکان) اندوه قفسه سینه چهره دهد.

علائم حمله قلبی عبارتند از (منبع مقاله):

درد یا این که غم قفسه سینه
درد یا این که حزن در بازوها (یک یا این که هر دو)، کتف، کمر، گردن، فک یا این که معده
حس ضعف، سبکی راز یا این که ضعف
عرق سرد ریختن
تنگی نفس
وضعیت تهوع یا این که استفراغ
خستگی غیرمعمول یا این که توضیح داده گردیده
درد یا این که غم قفسه سینه رایج ترین نشانه در مردان و زنان میباشد. ممکن میباشد مانند فشار ناگوار، فشار دادن، پُری یا این که درد باشد که بیش تر از یک‌سری دقیقه ارتفاع بکشد یا این که از میان برود و برگردد.

با این حالا، زنان بیشتر از مردان بعضی از علائم دیگر را تجربیات می نمایند. اولی علائم در زنان ممکن میباشد تنگی نفس، تهوع یا این که استفراغ و درد پشت یا این که فک باشد.

هر هر کس دارنده کارداران خطر برای بیماری عروق کرونر میباشد می بایست نسبت بدین علائم هوشیار باشد. با این درحال حاضر، مواردی وجود دارااست که علائم ممکن میباشد نامشخص یا این که کمتر آشکار باشند، و اشخاص بلافاصلهً مبادرت نمیکنند چون علائم آن‌قدر که تصور می‌نمایند «شدید» نیستند.

تهاجم ها قلبی بدون صدا
طبق گفته‌های راءس در دست گرفتن و پیشگیری از بیماری‌ها، از هر پنج حمله قلبی، یک گزینه «بی‌صدا» میباشد و علائم مقداری خواهد داشت.حتی در حالتی که انسداد مورد ای کمتر عمیق باشد، خطر مرگ ممکن میباشد صرفا به جهت تانی در معالجه بیشتر باشد.

حمله ها قلبی سکوت ممکن میباشد علائم ظریفی مانند (منبع مقاله):

خستگی غیر قابل توضیح
تنگی نفس
حزن در گلو، گردن، فک یا این که بازو
درد قفسه سینه که ممکن میباشد تحت عنوان سوزش راز دل غلط گرفته خواهد شد
معالجه سکته قلبی
در صورتی فکر‌می‌کنید‌ احتمال دارااست که شما یا این که فرد دیگری مبتلا حمله قلبی گردیده باشید، می بایست در اسرع وقت از یاری پزشکی به کارگیری فرمائید. حتی در‌صورتی‌که مشخص و معلوم شد که چیز دیگری میباشد، عالی میباشد سریع کار فرمایید تا اینکه معاش خویش را به خطر بیندازید.

در‌حالتی که علائم حمله قلبی را تشخیص دادید، بلافاصلهً با اورژانس تماس حاصل نمایید. هر چه زودتر معالجه آغاز گردد، احتمال اینکه بتوانید زخم به قلب را به دستکم برسانید، بیشتر می گردد (منبع مقاله).وقتی که یک گروه پزشکی سرگرم می‌شود، داروها و طریق های جراحی به بازگرداندن جریان خون به قلب یاری می نمایند (منبع مقاله).

شخصی که علائم را داراست نباید رانندگی نماید. در‌صورتی‌که نمی توانید با آمبولانس منتقل گردید، مدام از فرد دیگری بخواهید که شمارا به مریضخانه برساند.

در صورتیکه شخص بیهوش خواهد شد، میتوانید در حالی که چشم به راه سرویس ها فوریت های پزشکی (EMS) می‌باشید، احیای قلبی ریوی (CPR) را استارت نمایید. در شرایطی‌که در یک جای همگانی می باشید، بپرسید که آیا AED (دفیبریلاتور فرنگی اتوماتیک) در محل وجود داراست یا این که نه. AED دستگاه قابل حملی میباشد که می‌تواند ریتم قلب شخص را تحقیق کند و در شکل ضرورت برای یاری به شخصی که در ایست قلبی میباشد شوک الکتریکی وارد نماید.

پیشگیری از حمله قلبی
تغییراتی در مدل معاش وجود داراست که میتوانید برای کاهش خطر حمله قلبی و ارتقاء شانس زنده ماندن تولید نمایید.
مطابق آماها، 47 درصد از آمریکایی ها دست‌کم یکی سه برهان خطر مهم بیماری قلبی را دارا هستند: فشار خون بالا، کلسترول بالا و سیگار کشیدن (منبع مقاله).
فشار خون و کلسترول خویش را به صورت منظم ارزیابی فرمایید. در‌حالتی که معیار تلاوت بالا باشد، ممکن میباشد بتوانید با رژیم غذایی و عمل بدنی آنها‌را کاهش دهید، یا این که دکتر شما ممکن میباشد داروهایی را برای یاری به کاهش خطر حمله قلبی و سکته سفارش نماید.
ضمن این، این تغییرات مدل معاش می‌تواند یاری دهد (منبع مقاله):

شکاف سیگار
رژیم غذایی آکنده از صیفی جات، میوه ها و غلات بی نقص داشته باشید
مصرف شیرینی ها، آب میوه های شیرین گردیده با شکر و گوشت قرمز رنگ را محصور نمایید
هر روز عمل بدنی داشته باشید
الکل را جدا و یا این که محصور نمائید

برچسب ها متخصص قلب ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 11

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 117
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 17
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 213
  • بازدید ماه : 201
  • بازدید سال : 1413
  • بازدید کلی : 2815
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی